Handelsbetingelser


Generelle oplysninger

ID-Unik.NT

affaldsstativflower.dk

CVR: 20911182

info@affaldsstatativflower.dk

(besvares indenfor 24 timer på alle hverdage i tidsrummet 9.00-15.00)

tlf. 21 93 96 42 (i tidsrummet 17.00-21.00)

Betaling

Her på affaldsstativflower.dk foregår alle betalinger med kreditkort.

P.t. accepteres Visa-Dankort, Dankort, Visa, i vores ny webshop. Du kan betale med Visa Electron, Mastercard og Maestro i vores anden webshop: 2wasteless.com

Bemærk, at der dog stadig kan opkræves gebyrer for brug af korttyper udstedt uden for EU.

affaldsstativflower.dk tager ikke noget gebyr ved kreditkortkøb.

Samtlige priser er inklusive moms og skatter. Priserne er dagspriser.

Hvis du ønsker, at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til info@affaldsstativflower.dk.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Eller via Jyske bank, 7176-0001248377.

OBS: Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.  

 

EAN BETALING – KOMMUNALE KUNDER OG OFFENTLIGE INSTITUTIONER

Hos affaldsstativflower.dk er det nemt for store virksomheder og offentlige institutioner at handle med EAN-nummer.

affaldsstativflower.dk tager intet gebyr for EAN-fakturering og vores betalingsbetingelser er på løbende måned +21 dage.

MULIGHED FOR AT HANDLE MED EAN-NUMMER:

Bestilling på affaldsstativflower.dk

Bestilling på e-mail

Den anden mulighed, er at finde de varer I ønsker, og sende en e-mail med bestillingslisten til info@affaldsstativflower.dk, eller kontakt kundeservice på telefon +45 21 93 96 42.

Denne mulighed kan både benyttes for varer vi har på lager, samt for varer vi skal bestille hjem.

Vores leveringstid på lagervarer er 1-3 hverdage. I nogle sjældne tilfalder 4-7 dage.

På store partier skal der forventes en leveringstid på 4-6 uger.

Fragt

I Danmark er det muligt at få pakken tilsendt med GLS. Dette vælges automatisk under oprettelsen af ordren. Vi leverer til pakkeshop (medmindre det er aftalt noget andet).

Ordrer til udlandet vil sendes også med GLS.

Den billigste leveringsform vil altid udgøre højst 50,00 kr. pr. ordre, uanset antal varer i ordren. Den specifikke pris på hver enkelt af de øvrige leveringsformer, er alt afhængig af hvilken leveringsform der benyttes, samt ordrens sammensætning.

HVORNÅR BLIVER MIN ORDRE SENDT?

Vi afsender ordrer alle hverdage. Hvis du laver en ordre inden kl 12:00 på hverdage bliver den derfor som hovedregel sendt samme dag.

Hvis du laver en ordre på en helligdag eller i weekenden, bliver ordren sendt den efterfølgende hverdag.

Vi afsender ikke i weekenden og på helligdage.

I Danmark er leveringstiden som regel 1-3 hverdage på alle varer, med mindre andet fremgår af en afsendt e mail.

For levering til Danmark og Sverige, er alle priser inklusive moms og skatter. For Norge, Grønland, Færøerne og Island, er prisen eksklusiv moms. Fragtomkostningerne udgør 70,00 kr. pr. ordre for 3-4 moduler.

ORDREN ER IKKE KOMMET EFTER 1-3 HVERDAGE – HVAD SKAL JEG GØRE?

Vi sender alle danske forsendelser med GLS dag-til-dag levering, så din ordre vil som hovedregel allerede være fremme den efterfølgende hverdag, fra det tidspunkt du modtager mailen om forsendelse, hvis ikke andet er angivet.

Det sker dog sjældne gange at leveringen bliver én hverdag forsinket. Dette sker heldigvis meget få gange.

Hvis du ikke har modtaget din ordre efter 4-5 hverdage, fra du modtog forsendelses-mailen, må du endelig kontakte os, så vi kan sørge for at du får dine varer hurtigst muligt.

Inden du kontakter os, må du venligst gerne dobbelttjekke din ordrebekræftelse for om din leveringsadresse passer.

Hvis der er sket en tastefejl, hvis husnummeret mangler eller hvis navnet på personen som skal modtage pakken (ikke for levering til virksomhed), bliver din pakke sendt retur til os. Dette er en langsommelig proces og tager typisk 4 uge. I tilfælde af at vi får din ordre retur, kontakter vi dig hurtigst muligt for at finde en løsning.

Vores kundeservice kan kontaktes på:

Mail: info@affaldsstativflower.dk (besvares hurtigst muligt på hverdage).

Telefon: 21 93 96 42 (i tidsrummet 17:00 – 21:00 på hverdage)

HVIS VAREN ER BESKADIGET VED LEVERING

Hvis varen beskadiges eller forsvinder under transporten er affaldsstativflower.dk betalingsansvarlig. Vi opfordrer til at du kontakter os inden 14 dage, hvorefter en løsning vil blive fundet. Se under "Retur & Reklamation"

Fortrydelsesret

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

FORTRYDELSE INDEN ORDREN ER AFSENDT

Hvis du ønsker at fortryde dit køb inden vi har nået at sende din ordre, skal du kontakte vores kundeservice hurtigst muligt.

Vores kundeservice kan kontaktes på:

Mail: info@affaldsstativflower.dk (besvares hurtigst muligt på hverdage – senest indenfor 24 timer)

Telefon: 21 93 96 42 (i tidsrummet 17:00 – 21:00 på hverdage)

FORTRYDELSE EFTER ORDREN ER AFSENDT

Du kan fortryde den indgåede aftale efter forbrugeraftalelovens § 17.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende e-mail til info@affaldsstativflower.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om det. 

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.)
 
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.
 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@affaldsstativflower.dk.


Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet
 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

 

Returnering


Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
 

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.)

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 110 DKK. Du kan altid henvende dig til os og købe en returlabel til 85.-

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand, når du sender den retur


Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.)


 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Ønsker du at gøre brug af fortrydelsesretten, skal du inden udløbet af fortrydelsesfristen tilbagesende eller tilbagelevere varen til nedenstående adresse:

ID-Unik.NT

affaldsstativflower.dk

Njalsgade 16, 1tv

2300 København S

 

Du anbefales dog at skrive til info@affaldsstativflower.dk

for derigennem at få bekræftet at retursagen godkendes og hvornår pakken afsendes.

Vi modtager hverken pakker med omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Vi foretrækker levering til en pakkeshop.

ER VAREN BESKADIGET VED LEVERING?

Hvis din vare er beskadiget ved levering, får du den selvfølgelig erstattet - Send en mail til info@affaldsstativflower.dk med uddybende beskrivelse af skaden og vedhæft gerne et billede. Du vil derefter få svar vedrørende leveringen af en ny.

Reklamationsret

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler som forbruger på affaldsstativflower.dk har du mindst 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

ID-Unik.NT

affaldsstativflower.dk

Njalsgade 16, 1tv

2300 København S

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Vi modtager hverken pakker uden pakkeshop eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: navn, adresse, tlf. nr., og e-mail.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos affaldsstativflower.dk (ID-Unik.NT) og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. De 5 års opbevaring er et krav fra bogføringsloven.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

Indehaver Irina Las har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige og kontaktpersonen ift. persondataretlige spørgsmål er indehaver Irina Las, affaldsstativflower.dk, info@affaldsstativflower.dk, tlf.  21 97 54 03.

Som registreret hos os, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til affaldsstativflower.dk via mail: info@affaldsstativflower.dk

På affaldsstativflower.dk anvendes cookies(*) og logstatistik med det formål at optimere dine besøg for dig og optimere websitet og dets funktionalitet. Logstatistik betyder, at et statistik-system opsamler information som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm.

(*) Cookies

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er. Du har altid mulighed for at slette cookies fra din computer. Det kan fx gøres på følgende måde: I Internet Explorer 5.X slettes cookies under menuen ”Funktioner -> ”Internetindstillinger” -> ”Slet cookies”.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: (indsæt e-mailadresse).  

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (indsæt kontaktinformation for relevant person/enhed i webshoppen). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus

Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 

(eller indsæt url for det/de nævn, der er relevante for de varer eller ydelser, I sælger i webshoppen.)   
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -
http://ec.europa.eu/odr

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 29.03.19

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Hent fortydelsesformular (ret til og gem som PDF)